Eepmsl

Ayatollah BBC

An Iranian disinformation operation against
western media outlets

[
B B C

slolgis s
231933l (BB C »allle=us

ClearSky Cyber Security
February 2018




Table of contents

LAY o1 1 T TSP PP UPROPROPPRPPR 3
[ =Y - 1o PSP PP VPR PTOPPOPRTOPRRPRRPON 5
2T IO =T Y= | o 1RO PO PP OPPPPOPPRTE 6
WEDSIEE STIUCTUIE ..ttt s ettt e b e b e s bt e sae e s at e et e e b e e sheesaeesaresabeeabeebeenbeennees 8
0o T o) (=1 o 1 ST PP PPPTRTOPPRT 12
SOCIAI INETWOIKS ...ttt ettt ettt e bt e e st e s bt e e s bt e e be e e sabeesabeeesabeesabeesaneeesabeeenseeas 16
YT T el g T =L a4 1 =SSR 19
RAMIO DIFOOZ ...ttt ettt ettt ettt e sat e sttt esa bt e s bt e s bt e e sabeesabte e abeesabee e aseesabeesabeeesabeesasaeeaabaesaseeesaseenas 23
WWEDSIEE STIUCTUIE ...ttt ettt ettt e bt e st e e s bee e sabeesabbeesateesabeeesabeesabeesnteesabeeenseean 23
W EDSIEE CONETENT ...ttt ettt et e e s bt e e bt e e s bt e s bt e e sabee s bbeesabeesabeeesabeesabeesanteesabeeeseean 26
SOCIAI NETWOIKS ..ttt ettt e at e st e e s bt e e sabe e e bt e e sabeesabeeesabeesabeesanteesabeeenseean 31
YT Lol g T =L a4 1 =SSR 32
Additional propaganda WEDSITES........cii i e e st e e e s e e e e s rta e e e saaraeeeean 34
Y T o = 15 1 o [ PPV PPOPPRP 34
RASAATV ..ttt sttt et et e bt e s a e s et e st e it e e bt e b e s b e e s h et e ae e et e e Rt e bt e s he e san e e n e e bt e r e e neennees 40
OB WEDSITES ...ttt ettt e b e sh e s ab e st e bt e b e e s bt e sbeesae e eateebeesbeesbeesanesanenane 43
(@ o 1= = o PPNt 46
Page 2 of 51

©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler
_____ Abstact

Monitoring Iranian activity in cyberspace, we have uncovered an online propaganda-and-disinformation
operation, containing dozens of websites that impersonate western media outlets. At the center of the
operation is the BBC Persian website. We call this operation Ayatollah BBCL.

We estimate that the main objective of the operation is to undermine the credibility of western media outlets
in the eyes of Persian speakers, presenting them as driven by political agenda and acting against the Iranian
regime. Other objectives could be deterring Iranians from trusting websites they visit, and potentially
spreading malware. while we do not have proof of malware being spared in websites covered in this report,
in previous campaigns, such as Charming Kitten?, fake news websites were used for this aim.

Some websites have been established over seven years ago, and have high rankings in search engines. In
Google, Yahoo and Yandex the impostor BBC website is one of the top results in the first result-page. In Yooz
and Parsijoo, Iranian search engines designed specifically for Persian speakers, only the impostor website
appears in search results, and the legitimate website is not found at all.

The websites are promoted through social networks, such as Facebook, Twitter and Telegram.

In addition to websites impersonating western news outlets, we found websites impersonating Iranian news
outlets. These websites aim to defame foreign media outlets and blacken their name to Iranians. These
websites generate original content including video, podcasts, articles and "news" items.

The fake websites are meticulously built, and may fool even researchers and legitimate media outlets. An
example of the extent to which this impersonation has been successful: An Amnesty International report,
published on the US department of justice website, deals with persecution of human rights activists inside
Iran. Two of the sources cited as examples of such persecution, are taken from fake websites -
bbcpersian[.Jnet, ma-hastim[.]Jcom - the citers unaware of the websites being fake3. The same footnote also
quotes real Iranian news-sites, such as Fars News:

! We chose the name Ayatollah BBC, used in the satirical graphic on the cover page of this article, because in the West,
the word Ayatollah brings to mind the current regime in Iran. Ayatollah is one of the highest clerical ranks in Shiite Islam,
second only to Ayatollah Ozma.

2 Charming Kitten: Iranian Cyber Espionage Against Human Rights Activists, Academic Researchers and Media Outlets -
http://www.clearskysec.com/charmingkitten/

3 https://www.justice.gov/eoir/page/file/986541/download

Page 3 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018


http://www.clearskysec.com/charmingkitten/
https://www.justice.gov/eoir/page/file/986541/download
https://www.justice.gov/eoir/page/file/986541/download

s pmsler

'/www justice.gov/eoir/page/file/986541/download @

SION. IRAN'S HUMAN RIGHTS DEFENDERS UNDER AT... 16 / 94

10 Report to the UN Human Rights Council, Special Rapporteur on the situation of human rights in the Islamic
Republic of Iran, UN Doc. A/HRC/34/65, www.ohchr.org/EN/Countries/AsiaRegion/Pages/IRIndex.aspx

11 Amnesty International, Human rights activist detained (Index: MDE 13/055/2014).

12 Amnesty International, Sick elderly Iranian activist on travel ban (Index: MDE 13/6367/2017).

13 See for example: Fars News Agency, 'Arash Sadeghi: Human rights defender or a collaborator with the hypocrites?’
(in Persian), 1 January 2017, www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951011001503; Samen Press, ‘Arash
Sadeghi: Human rights activist or a security criminal?’, 1 January 2017, bit.ly/2sKfoof; Otagh Khabar 24, 'Hashtag;
the deceiving of naive individuals', 3 January 2017, otaghkhabar24.ir/news/79500; Fanousnews, ‘The reaction of
Iran's Prosecutor General to the letter of Parliamentarians about Narges Mohammadi’, 18 October 2016,
bit.ly/2sKDLSP; BBC Persian.net, ‘Equating sedition with media freedom’, June 2016} bbcpersian.net/nig=286; |Ma-
Hastim, ‘What was the excuse that brought the seditionists together this time?’, 15 September 2014, ma-
hastim.com/paper/2591/archive |

CAUGHT IN A WEB OF REPRESSION
IRAN'S HUMAN RIGHTS DEFENDERS UNDER ATTACK

Amnesty International 16

Below is a list of all the websites that are part of the disinformation operation. Some are impersonating real
news outlets, others are made up news outlets containing fake news and disinformation:

bbcpersian[.]net
bbcpersian[.]net
persianbbcl.]ir
hemmatnews].]ir
imamrezatv[.]Jcom
imamrezatv[.]net
imamrezatv[.]org
ipress[.]ir
jonbesh[.]net
kayhanmehrl[.]ir
ma-hastim[.]Jcom
ma-hastim[.]ir
radiodirooz[.]Jcom
radiodirooz][.]ir
radiodirooz[.]net
rasadtv[.Jcom
lifestyle.rasadtv[.]Jcom
rasanehiran[.]org
sakhdari[.]Jcom
valiamr[.]Jcom

Page 4 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler

In this report, we expose an Iranian impersonation and disinformation operation that has been active for over
seven years, operating dozens of websites, and won little coverage so far. It includes numerous fake new-sites
established mainly to spread propaganda against western news-sites that offer Persian-language services,
such as BBC Persian, and Radio Farda. It seems that as far as the Iranian regime is concerned, these media
outlets strive to lead the Iranian public opinion astray, and incite the people against the Islamic regime.

Most efforts are directed against the Persian branch of the British Broadcasting Corporation (BBC Persian,
bbc.com/Persian), that offers Persian-language news services from 2009, and is considered one of the most
popular news-sites in Iran (even when taking Iranian media channels into consideration). Starting 2011, at
least three websites were established, impersonating Persian BBC and defaming it and its reporters. One of
them, which is still online, is visually identical to the original website, and includes slandering headlines that
do not match the content of the articles (false connection), as well as original content defaming the BBC.

Similarly, we have identified an impersonation of Radio Farda, the Persian language broadcaster of Radio Free
Europe/Radio Liberty, a radio station and news-site financed by the US Congress.

The websites were registered by an Iranian national working for the ministry of communications, and
identified in the web, among other affiliations, as a Basij4 member and the webmaster of the Iranian Hezbollah
movement. An analysis of his social media accounts clearly reveals an Iranian zealot spreading hostile content
against the USA, the UK and Israel.

This report presents the impostor websites, the activity within them, and their spread to media platforms such
as Telegram, Facebook and Twitter. It also demonstrates that the websites became a top search result in
search engines in Iran.

4 The Basij is one of the branches of the IRGC (Islamic Revolutionary Guard Corps), which is responsible for preserving the
Islamic regime within Iran. Basij members are volunteers after mandatory military service, who undergo military and
ideological training.

Page 5 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler
BBC Persian

The most impersonated website in the operation is Persian BBC. The impersonations include a website that is
visually similar to the BBC's Persian section, but publishes articles slandering the BBC. The articles mostly
accuse the Persian BBC and the UK as a country, of unwanted interference with Iranian affairs, both internal
and foreign. They claim an infringement of Iranian sovereignty through spreading British fake-news in Iran and
an attempt to divert the public opinion in the country through this platform.

The first indication we have found of BBC impersonation is the registration of the website bbcfarsi[.]Jorg in
2011. Between that time and the writing of this report, at least two more domains were registered. The first
domain, persianbbcl.]ir, was registered in 2011. Entering the domain as-is, will yield an error message, but
entering persianbbc[.]ir/deafult.ntm will lead to the website homepage. The homepage is the only page
available on this website, all other links are broken, and it seems the website is out of date: The last updating
of the website is the 8™ of Farvardin 1395, that is, March 27", 2016. One of the teasers on the homepage
refers to the terror attack in Brussels on March 22", 2016, the 2™ of Farvardin (the first month) of 1395 in the
Persian calendar (now is the last/11" month of 1396). The following screenshots feature the website in
Persian, followed by an automatic translation by Google Translate:

@ persianbbc.ir/default.htm

Y B[B[C]

.
1395 059,9 8 AiiSE - 21:00C8L oad jgs 4t u‘i’) b

lods polad gdlbo w6 g lod oy epgilmio b lgz po 9 Knd ole golamdl ailiaygls sy obawstad! FEEEEE

1 3L B .
lsplw SLS L el ol )
& el sl mglis a atsly Gy ol g A — S

Bl g5y 2 a8 Tl o gl 51 S pe S
el sleal wpp s ool 035 JAae 35 il
a Slal Lz gpmle 5 dos pogas e el s

Ll ool o 52 5 adlag odome =¥l pge 510
v Gleysts camBly g0 A el saly gy amge |y

. : B ; - e
B E L Jov B PERNE NE PPN BEME rersianbbe.it

F 9 Gl i@ s e BB 2 00 A e 23
D s I 5 s sy e T TINS5

e 35 ) oGl (85) #1395 Jlw tlo 3y etk
oaslill ab y2 oo 50 e OMe> 1w (2 o el 3l s wr palag bl saS Ldaie

Page 6 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



CLE/RSLY

@ persianbbc.ir/default.htm

B|B|[C]

.
Updated: 21:00 - Sunday, April 8, 1395 G‘A’ D

your turn Featured pages Political the world Culture and Art Academic Economic Middle East Sports Afghanistan [EectiEEd

From the news
123456

A Persian-language network affiliated with the

. N British Foreign Ministry, in one of the most
el M TR . e

BBC narrative of recent reports posted on its website, explores a

Zionist expert: We

holy defense should not turn recent US allegation of a number of Iranian

the Russians into cyber attacks on major United States centers,

enemies while Has justified the claims that the reality

of our country has always been the target of

... Western cybercrime

report and analysis

Iran, attaclter or cyber BBC response to the extension of Ahmad

victim! Shahid’s mission

Brussels terrorist attacks and Western

concerns

BBC: Mera attacks in Yemen against al-

Qaeda

BBC defense of insult to Islam

!Iran, attacker or cyber victim

rsianbbc.ir

English weapon against Yemeni
defenseless people

In one of the reports published on its website
on March 6. 1959: the BBC's Farsi language
network, by addressing some of the current
developments in Yemen and the ongoing

conflicts in the counirey The nse of Rritich

The second website is bbcpersian[.]net. It seems that a lot of work was invested in its development and
operation. The following screenshots feature the website in Persian, followed by an automatic translation by

Google Translate.

D bbcpersian.net

Q

Colo o343 dews l80 993339 | a30l | o9 sl | e oald | dlasal | e

G e s HLT

olez | Jd s 4 ©

Bl go o gl

alyl | Jdse4 ©
Sy il e 304 su20 aF  Luxdly 9 (gahT oS 28 A Gl e i e
= Tagd oo} & o) Lot

bt o

S 599 0lyed o0y

w033 (6308 ds |y e Cachrie ol Jiles

alyl | L3 sl g0 0}

Page 7 of 51

©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




ey

bbcpersian.net

Q ) - Contents

Video and sound | Radio | Television | Picture | You | Knowledge | Ecomomy | Sport | Art | thewodd | Afghanistan

IEpics that the BBC does not see

Feb. 22,1396, and the celebration of the
Idamic Revolution, forty years old, was
accompanied by a massive saga, which the
.BBC has still blinded tl:Iit_-: greatness

hours @ | Iran 10

Began mourning for the

Maossad spy on the BBC

days@po | Iran 4

N Child abuse and reality not BBC justification for
Reversing the facts and
N Iseen discrimination at the Winter
censorship

Website Structure

This website includes a homepage that is updated every few days, and category tabs. Clicking most of the tabs
leads to pages featuring articles on the specific subject, similarly to the original BBC website. E.g. the tab
"Afghanistan" features articles against allegedly false BBC items covering Afghanistan. Some tabs include
broken links.

In addition to the news content, the website offers, like the original website, radio and television "on behalf
of" Persian BBC. Attempting to choose these options leads to broken links and missing contents. However, the
impostor-website does offer its own original videos, defaming the Persian BBC. E.g. the video in the following
image of the false website, claims to reveal faults in news coverage by the original Persian BBC. The video
includes three news items reported in other news outlets, but allegedly ignored by the BBC editors:

Page 8 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

= -0 OEE
)19

obyl | o mde | Jol axio

BREAKING NEWS
lal 31200

»o023/142 —@—— ) —0 1

v 2 s by
17 L& 35, @

T L
2 (gl .b:,&

Persian: "BBC News coverage!"

The website offers links to social networks, but the only two working links are to a telegram channel and to a
(suspended) twitter account®.

C | & Twitter, Inc. [US] https://twitter.com/account/suspended

@‘ Home ft?Notifications B Messages L

Account suspended

This account has been suspended. Learn more about why Twitter suspends accounts, or return to your timeline.

The other buttons do not include links at all (translated by Google Translate).

5 https://twitter.com/PersianBBC

Page 9 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

BBC Persian on social networks
twitter Facebook
+ Google YouTube
Telegram
Services
bbcpersian.net/#

In addition to slandering articles, the website promotes pro-regime principles. Thus, one can find many images
of members of the Islamic Republic of Iran congratulating the nation on the "Fajr decade"®, many military
images, and anti-Semitic caricatures. This kind of content cannot be found in the original Persian BBC:

by | Gosesl | oo | L | als | slasBl | gy | e | ol | obslal | o | oewy e | Jslaxio

v ke @31 0]

F3308 ©

Persian: "Condolences, my Iran..."

(The image shows the tanker Sanchi7, that caught fire and sank off the Chinese shore on January 2018. None of the 32
crew members survived)

6 Literally "decade of dawn". A ten-day celebration commemorating the days from Khomeini's return to Iran in 1 February
1979, until the victory of the Islamic revolution, on 11 February of the same year.
7 https://en.wikipedia.org/wiki/Sanchi_oil_tanker_collision

Page 10 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

w19

ol | gl | oodsy a3 | Jol dxio

° ®
e

) AR e ST i
ool slislan 1 pledl b ol sl o
95 (5 kg g 8311 g pleul by Jal,

GBSy Gy 1y slautd gl 4335
Cdl Cawd LS )3 Sliddge g

S ST e A

3L Syl 20 ans

LE 1442
(Bl > e @

Persian: "Happy Fajr Decade"

S AL P

447
\%‘wj

Page 11 of 51

©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




s pmsler

Content

The website is updated every few days, and propaganda items against the Persian BBC are uploaded in
accordance with world-news. E.g. a headline accusing the BBC for inciting Iranian women against the Hejab
(head cover), to match the current Hejab protest in the streets of Iran.

Lo

Oo5tels | oaSe | L | aals | olasBl | iy | e | gles | gluslal | ol | oo pse | Jglaxde

SEF b podes 1ol 4 wilB w22 o>

Persian title: "The Persian BBC attack on the Hejab: beating a hollow drum". Teaser: "As the Persian BBC is a British
royal news agency and seeks to spread Western and colonial culture, it opposes and conflicts with any sort of original
Iranian and Islamic culture"

Unlike the original BBC website, the articles on the fake website are published without a date, and feature
relative and obscure adverbs of time, e.g. "yesterday" or "a few days ago", thus obscuring the real date of
publication, and making it look up to date at any time.

Most of the content on this page incites and blames the BBC for attempting to turn Iranian and global public
opinion against the Islamic Republic of Iran. Items on this topic are not copied from other sources, but
originally created for this website. The website mainly discusses the BBC interference with the protestsin Iran,
the BBC's attempts to harm Iran's allies in Afghanistan, Yemen, Syria and Lebanon, attempts to sabotage the
Geneva interim agreement, and BBC and UK attempts to interfere with Iranian economy.

Page 12 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler

@ bbcpersian.net/n/q=1593

Q SR - S 550 EE

Ao | ogadsg | sl | gepsl | GuSe | laa | sty | olasl | e | e | Glea | okl | ghal | ousjase | Jgldxhe

ol 3l $35002 9 3wl L 55 Sl Dt SLE 90

M|Uo|ﬁ|jlfﬁ§ L2327 ©

B a8 5 Gl 8 (a0l el e
b GGl a5 il 5 ccsl 00ls o5 ol 5o
sl dlze 0355 ol 53 gum o

Jocels23 ©

A3k 58 @M s w2 po0 SLS
S35l

(&) pa> plol 0350 a3 (alunl g 315l Wis 20 a3 Lio Mo L.T)é A

3390 53 0 g ko il 5 W 535 &1 (318 JU 3 3 b Sawsl 03,57 (B35 0305 (A 53 o2 O3 (a8 A
S (531550 00 ool S350 3 Al a2 B g 53 E 533 0l 31l 53 Tlle (TS il

i st I &

Persian:
Headline: "The BBC weaving lies in order to destroy Islam and the Islamic republic."

(under the main image): "In a special report, the Persian-language network of the BBC spread (lit. "gave wings to") lies
and rumors about the making of a "gilded Quran" in Iran, and tried to use these lies in order to destroy Islam and the
Islamic republic."

Side bar: Most important news:

Poverty: From Iran to England
The Persian Language network of the BBC reported about the increase in poverty in Iran, while England faces a serious
crisis in this area.

"The BBC's important news: the divorce of two Hollywood actors. "

(Under the image) Report and Analysis: "Admitting a human crisis in the US."

Part of the content on this website is copied from other sources. This content usually has to do not with the
BBC itself, but rather with global news of anti-Iranian orientation. In this kind of items, an article would usually
be uploaded to the website with a title that criticizes the BBC, and the article content is sometimes brought
as-is, and sometimes slightly altered, to obscure its origin at another website.

In the following example, the fake website copied the content of a headline from another website word for
word, including an editorial error8:

& http://bbcpersian[.]net/n/q=1586

Page 13 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



@ bbcpersian.net

Q PUCANS - Lo’ o ‘Lto EB

thniior s W8 0 Al 2 5550) Sl HI poB 0B w2
oSG G ol ot 308 25

A iS5l IS 53 it SR e S
TR G N OB L N e

S PO e ) 5 |
e 50 335> col 33 53> J

ik 93 G s 2t 2t 040 S
Sl

Jo ot 22535 -\-.'k IR Sl L O S R 5 02,30 Bl SU Gt i 81 A 93 el
el 3,00 5 257 Dolndl alo s 53 A5 21 e A e piad 5 1 00 BalaF A el o BT A8 2l
NI 23 SR e el e 2]

Persian:
Headline: "The BBC also reports about the failure of the JCPOA model"
(Under the image): "On Friday, Trump extended the waiving of the nuclear sanctions on Iran for the third time, for
another other® period of four months, and at the same time said that it is the last time he extends the waiving of the
sanctions, unless necessary changes are made to the JCPOA. Trump was addressing the European countries."

% Sic, see discussion below.

Page 14 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

Below is the original article from the Iranian website Alef News, identified with the regime®®:

@ www.alef.ir

100 03 gt o195 Ao s
B (o) g S alopmnig
Q ol By cdbsl WS gy pele Ol wlle W Gl elaal Say
Okl D S
O9) 3¢ <

A - mifle H
,‘ < laduaas 5l )—3l)) e s

G Nz g ploy ol (gl el gla byl

G TO aal el 4y,

Gl G g o0 a0 )0 guage (Gl GRa gy el
waS o s 3y 38 ~A~5L. Ja g bl o
ot )5 A5 e L3 ) 1s e galel 5 Gl b 03 &
o ol ble 8 Sppe Y Chukl way 3 &

239 pal (515l anly

o

- A
~ i )
a""”'ﬂ)‘-‘-’ O ald Gusad g lbge sl Colled D G gl Gued gl Ve 30 g Cdle gl iyl

PN pas ol 1o Cule 2 1 ()99 )L ojlal (gl Land @las I gy el byya wall 315 @

23 5! s sl CJlad (I glB G

Persian:
Headline: "Trump's conditions for the future of the JCPOA, and some (additional) points"

The description on the right side of the image is identical to the image description on the impostor-BBC

website, including an editorial error (redundant repetition of the word %2 "another, other", marked with a
red rectangle in both screenshots).

10 http://www.alef.ir/news/3961025085.html

Page 15 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

Social Networks

The fake website spread its contents through accounts it holds in the social networks. The website's Facebook
page has not been active for a few months, but prior to that it published items from the websitel®:

(s[slcCh Bbcpersian
ERIY Scptember 20, 2017 - ©

i ' o fw g 1< - -\ a) Y
X AR R PR bR i ) LR} al Y
A..._A_J.g-j_/_._ __§u§._\_) Pt R

http://bbcpersian.net/n/q=1423

See Translation

Translation: "The BBC's fabricated scenarios, from Golestan Forest to Damascus airport"

At present, the main platform for spreading the information is a telegram channel with over 450 members12,
Once every few days, the group publishes incitement messages against the BBC, usually without a link to the
website.

1 https://www.facebook.com/Bbcpersian-112465809354080/ ?fref=mentions
12 Telegram.me/bbcpersian_net

Page 16 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

(e[s[c) BBCPersian 322
8

(ele]ch BBCPersian

3 1 video_2015-11-18... .mov 7.2 MB

Download
# S5l

-
TSV

The content in this account criticizes the original Persian BBC without a link to the original website. Some of
the images contain screenshots of the real BBC website. E.g. on January 2018, the telegram channel published
an image accusing Saudi Arabia of having covert relations with Israel through British-American intermediaries.
One of the proofs of such relations is an article from the real Persian BBC, about the covert alliance between
Israel and Saudi Arabia®®:

13 Note the differences between the real BBC website and the fake one: The article from the original website is sharable
in Twitter and Facebook through the share buttons, while the fake site does not enable such sharing. Moreover, the
original article mentions the name of the author and the exact date of publication, unlike the fake website. The original
article is available at http://www.bbc.com/persian/world-features-42103074

Page 17 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

House of Commons
Foreign Affairs Committee

UK's relations with
Saudi Arabia and
Bahrain

Translation of the main headline: "emphasis on the relations between Saudi Arabia and Israel, and hiding the relations
of England and the US with Saudi Arabia."

When the telegram channel publishes a link to the impostor website, it is usually preceded by a text that
accuses not only the BBC, but the whole British media (using the English acronym GB, rather than the Persian
name). Among the accusations on the website — promoting world recognition of Saudi Arabia as a regional
power, the BBC's hiding information, etc.

ARE BBCPersian 730 B:00:12 AM

=9 S ccly g9lgs I 6B @il Blycl

Persian: "GB new agency admits an agreement between ISIS and the US"

Page 18 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



Search Engines

ek

We examined which website is presented when searching the term "BBC Persian" in English or "=l (o (22 ("
in Persian, and their position in the search results. We found that sometimes the fake website appears before
the real one, and in some cases the real website does not appear at all — possibly due to censorship on behalf
of the Islamic Republic of Iran.

The following table summarizes the fake and real websites' position in the different search engines (results

may vary based on the IP from which a search is performed, and other characteristics):

Search term Test Google Yahoo Yandex YOOZ. Parsqoo
(Iranian) (Iranian)
Position of the fake Absent
. website on the first absent 4 from the 1 1
English: .
result-page first page
BBC Persian 5 th | websit
0€s the real website yes Yes Yes No Yes
appear?
Position of the fake
) website on the first 3 3 5 1 9
Per5|.an. result-page
ot Does the real website
Yes Yes Yes No No
appear?

Below are screenshots of some of the tests we performed to check to position of the fake website in search

engines:

Google:

Yandex:

Google

!; i Q

All mages Videos News Vaps Mere Settings

About 1,140,000 results (0.59 seconds)

Jsl 4aia - BBC Persian - BBC.com
www.bbc.com/persian -

More results from bbe_com »

BBC Persian - YouTube
hitps:/i youtube.com/channel/lUCHZkSMrT3DGWmVqdsjSyD

g ain n of 2o e B gt i glaei QD e

2 Al o 38 ot A 2 ol

... Play next; Play now 27:53 28 axal e sl pla oy ap U8 plaadin slaasls 5000 ) 0

il 4adea BBC Persian
bbcpersiannet/ ~
e e T e e L

L
2 dxal e

Page 19 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




Yahoo:

CLE/IRSLY

Ya ndex bbc persian Search

WEB IMAGES VIDEO NEWS TRANSLATE DISK MAIL ALL
TWTMCC i~ vl peioenr ©
Latest local and global news in Persian.
EIE Subscribers: 1 min
(X

@ Watch BBC Persian Live TV from United Kingdom - Online...
freeintertv.com > view/id-1694

Live TV stream of BBC Persian broadcasting frem United Kingdom. Channel description of
BBC Persian: General TV channal.

mw CoA4aia - BBC Persian
bbcpersian.net
s 4y ySo

il BBC Persian
en.academic.ru > dic.nsflenwiki/2098444
BBC Persian is the Persian language franchise of BBC which conveys the latest political,
social, economical and sport news relevant to Iran, Tajikistan, and Afghanistan...

E8 BBC Persian - Iran - Live Streaming
delicast.com > TV » Iran/BBC_Persian

BBC Persian was launched in May 2001 for Persian-speaking audiences in Iran,
Afghanistan, Tajikistan, Central Asia, Middle East and Europe.

1 2 3 - 5 next

Ya I'IdEX e Search

WEB |IMAGES VIDEC NEWS TRANSLATE DISK MAIL ALL

B Js «~i-- BBC Persian 3 million result
bbec.com > persian

o o o il g 50 OS2 00 s

@ BBC Persian - YouTube
youtube.com > channel/...
el sl 5 et (8 s (esn o B0 5 clee 35 - TPOAOMKUTENBHOCTL. 7 MUHYT 57
CeKyHa

@ BBC - Lt s - i o 2005 - Episode guide
bbe.co.uk > programmes/p04dd403/episodes/guide

Lafi g aali 5 ot o o ol sl s ol eni B8y

b~ o~ 2 = | BBC Farsi News - Android Apps on...
play.google.com > MpunoxeHus > details?hi=en&id=com...
Sl 5o T saliiel QU8 e i e o 00 s 3 0S5 dlasl e ¢ 0l B

44outofl5—

m oldal gls 45l 0 e w2 2 - BBC Persian
bbepersian.net

FC BT P TR 35 S TUCTE P ]

Page 20 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




Yooz:

CLE/IRST»(Y

BBC Persian

Web

Also try: bbe persian news, -_i¢ — .~ = bbe persian

o4 4sia - BBC Persian
www.bbc.com/persian
835 oo e 5 Jhulast 5 gl s Jla b i1 8 5 el
Weather
BBC Weather

News
Visit BBC News for up-to-the-minute news
breaking news

Ul «sia - BBC Persian
www.bbc.com/persian/iran

3 oy

fa gl s o le a8 5 sl usiadl

Sport
The home of BBC Sport anline. Includes
live sports coverage

BBC Persian
sl b il sobn b BI85 Sha) 08 a0

BBC Persian Television - Wikipedia
en.wikipedia.org/wiki/BBC_Persian_Television «
BBC Persian Television (Persian: oo s 0225050 ) is the BBC's Persian language news channel

that was launched on 14 January 2009

Juwdiasia - BBC Persian
www.bbcpersian.net «

wp clal B IR B
JPERCN I B R P E R O PR R - B LY

ea el ol e Gl 38 5 sl oy

B o

Web

Also try: voapnn

Js 4xia- BBC Persian
www.bbc.com/persian v

sum o3 gl il gl alioa b GEUVE 5 LR 005U s gt s
Weather Afghanistan
BBC Weather
News BBC Persian
Visit BBC News for up-fo-the-minute news, e 48 OR s a4 e L Ol Sy

breaking news

Sport
The home of BBC Sport online. Includes
live sports coverage, ...

O 4 4xia - BBC Persian
www.bbc.com/persianfiran v

P L PVEQY IO RUPY-RYSGS PP Ik EQUISIIPY St SEy E SRV eTa O

laaal gls

Cwad4aiis - BBC Persian
www.bbcpersian.net v

[EEISTERL PHSTIS--FF-5- .- S (RF-3  SETPPprr Y Iy PR L DU SR, < 1 T P3N

Page 21 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




CLE/| RST&Y
X ) e y

92349 »> sigual w9

4l 0PIV )5 ol Yoo,000 51 (iaw

BBC Persian - cuuis axio
httpz/bbcpersian.net/

0l )3 PRl A8, pogad 1 plauST GBS 4 ()b g 2 2 Ale>

n bbc persian X y

ERRST = Rgal ]

4l 0, ¥¥Y ;3 aod Po,000 1

BBC Persian - < axdo
http://bbcpersian.net/

9 92809 53] el oule Lad A1y sl yBjys it oleo plwles] plal 833 i Jol 4mio Cauyed 39,9
2 03k Lo 4 age ol ey atae yid lue

Parsijoo:
a bbc persian / ppq;
(6wils ~1AT) 62 FIFO-AD | | 62iuo 92l Al
9 2l ()

BBC Persian - o axio

http://bbcpersian.net/

by slatbl 35e sia Olgs olslisl olyyl ex5) 25y Jsl aie BBC Persian uwygd 538 — VY451 NY
s 8 s 05 e ol o008 a8 S0 Lo 5 gaus 53] Ol ke e

BBC Persian - <.bi8 ;0 colys 8 01
http://www.bbc.com/persian/iran/.../160107_u04_ashraf_pahlavi

byl 0353 iy Jgl dodes o doio BBC Persian Persian navigation w0 (o )0 325w oo = VWAF/1 1A
crratps o OLBL Lias 5 53009 5200, Og2agls (e Lo 2l slatdl 29 50 Ola Olislidl

ctimns | POCIL

S + 2,5 238 1y olilal LS ©ldT oM g e Sl )l e i D
httos:/fwww.mashreghnews.in. ./ s¥e-g-aup S-S o= oo s sum
58 sl 5ol gpsaen al aaily ol Gls Slilas i ulh g - G ns Y

caials agen Jealel o) 5lET ] s egas rtgs Oblawl 0Ll o g 50 5l

e

23 20 )15 e ot e e 4D i M e ot
http:/fbbcpersian.net/

©

lensaly lat glo gagg 5 ufe LB sl o iy il g 3l s ST Sl 4y Bhs g e s )] s sl a7 65,500, 4y Az b sl o - e

Page 22 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

Radio Farda ("tomorrow's radio") is the Persian branch of Radio Free Europe (RFE), a broadcast corporation
financed by the USA and broadcasting all over the world, aimed to spread "the free flow of information that
is either banned by government authorities or not fully developed"*. The platform, therefore, has been

severely criticized by the government of the Islamic Republic of Iran, and blocked a number of times?®.

The website Radio Dirooz ("yesterday's radio"), aims at spreading propaganda contrary to the original website.
The operators generate disinformation regarding Radio Farda, using false connection and misleading content
in Persian language.

Website Structure

Like the fake BBC website, the header in Radio Dirooz features a logo visually similar to that of Radio Farda:

%

15,5 gs51, wiw
4

v o legbge Lol amie

Radio Farda logo (real website)

}s;-.*ﬁmb\ D 4
4

i - I; -
t o P

Radio Dirooz logo (fake website) — only the name and its font differ

Radio Dirooz website also features tabs for news on different topics, most items slandering Radio Farda.

14 https://pressroom.rferl.org/p/6118.html

15 http://www.majzooban.org/en/index.php/news-2/2504-radio-farda-families-a-target-in-iran

16 Interestingly, the link to the homepage on Radio Farda uses the adjective "asli", an Arabic loanword meaning "main",
while Radio Dirooz uses the pure-Persian word "nakhost", "first". This word choice hints to the surfer that this website is
more "pro-lranian" in the original, nationalistic (thus anti-regime) sense.

Page 23 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler

C | ® radiodirooz.com

aodl 5 Ol coas o3 Jlsw 25
13,3 ooy lawgs

> = Il 04 ¢ 05:36/00:16 ()

155 3380y 2 5 380 ey

o gt ayole 31 glsy edmy
o>

Bl s )3 axdd ol g5l
) Sl SL3 1553 00l anmd 838 clolun

KTTHR S DAl .\(
1523 523 g Jlonal ol

SB cpaih o S5 5 1080y
!

il MI
<

nl7

ol o 105 w2 >

Main headline: "Niusha joined the Revolution Girls
Boghrati, the host of Radio Farda's 8 o'clock show supports the Girls of Revolution Street

Middle column: "Radio Farda questions the impeccability of prophets and Shiite imams"

"The love-hate relationship of Radio Farda
"desecrating the mother" by Khezr Heidari"®
"The Seyyeds'® attacked by Radio Farda"

"Radio Farda and character assassination of Revolutionaries"

Left column (audio): "This week's taboo, looking after Israel's interest."
"A possible separation of a Radio Farda host"

Radio Farda was originally created as an audio platform to spread ideas through free radio. The impostor
website (Radio Dirooz) also includes an extensive audio platform, which mostly spreads hate towards senior
officials in the original Radio Farda, e.g. Kayvan Hosseini, a leading journalist at Radio Farda and formerly a
journalist and producer in the BBC. The audio platform is a sort of podcast, partly recorded by the campaign
operators, partly containing items from other sources.

17 D&l o) 325 "The Revolution Girls" and «3&! oLba o)) 333 "the Girls of Revolution Street" are the two hashtags marking
the Hejab protest that began with an image of 31 year old Vida Movahhed waving her Hejab on a stick on December 27t
2017. This protest continues the "White Wednesday" and "My stealthy Freedom" anti-Hejab campaigns.

18 A reporter on Radio Farda. Interestingly, when googling her name in Persian, the top results are from Radio Dirooz.

19 Descendants of the prophet Mohammad and the Imams. A title that is still in use today.

Page 24 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

The following screenshot of the radio page is translated from Persian by Google Translate:

radiodirooz.com/radios B %

Archives Weekly Magazine News headlines Multimedia REGIGEINCE \/ Featured pages ‘v Program Farahak News Home Page

Sunday 22 February 2012 Tehran 18:59 - February 11 2018

The most popular Radio online
Mostioad Hosseini in the grief of the
OSL readers
anniversary of the death of
&) Vicky
da excitement from an anti-Iranian
propaganda report
Conflicting statements by US
hdiofarda complexes unfold against officials about the Taliban &
leadership
P &'\
[ohsen Chavoshi for sympathy with = = =57

www.radiodirooz.com

&}) seismologists + voice and text + s
TheTalban andsidiculous Hosseini in the grief of the anniversary of the death of Vicky

&) My beloved land &) remarks by Tramp i
. Hosseini and Assi in the sadness of the

!
tion of the opposition with Radio lost dog

Broadway Confessions of Keyvan Hosseini The two radio agents tomorrow paid mourning for a dog on

on Twitter

.Twitter and Instagram

[ta", daughter of Martyr Dariush
d with voice of Hamed Zamani

)

new scandals for radiofarda

Paradox; a new name with the Radio Farda's admirer admitted

&) same enduring goals &}) to being an outsider

hn Iran Greeting Mohammad Nouri

Original news items, not copied from another source, are usually accompanied by an audio track. E.g. on
January 29", 2018, the website published an article titled "A crisis: From Radio Farda to Persian BBC",
comprehensively surveying a financial crisis experienced by foreign Persian-language websites. This item had
an audio file attached, with an audio report of the same topic.

@ radiodirooz.com/fa/doc/radio/25865/

o) il dt « g 3lTas ) ety malend e
Sy dimr ebigely, N ey e WV odelp

S (o0 0 Ay 5 Saed )l 5 (ke Sl Gl b (Fob ilae sl il

NESUI COP ENS I N NP DS PN NOC R W~V S FRUEN JFES. PRV NI L < 5
30 Wlay cpl g el 029 Lot Wilwy ool A3l cadlad sbsS Mols 5 ocop aslse oo
el 233 A3l Al Sod eyl w22 e sl ol 1S

2 5 0) Ol plee 358> 2020 @ (2lAs] 53 05 50 (o (2 2 Tl ek ayl
e Laaswl ald el 42

etled e ol pudlss ade )
Wlae sl aile;

ails ey ol 5o ale>
Sl g lalassl

330l ol lase 5wl 358> 05 A a2 2 O 1ol Lol o el L] )
Lo aeliabd (5 122500, %ﬂ i 3,0 B F9a> (0 L LT 8L > 3l pawsd 215 (lad & sl kS

o) L ol » .

1 slos a.c| =2

Page 25 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

Translation: "BBC in severe crisis.
Hostile media outlet are both struggling with executive and structural crisis"

"Radio Farda has recently faced the closure of some of its programs and stagnation of some others, which indicates the
internal problems of this pseudo-media. After this, the media outlet itself (Radio Farda) has reported the management
crisis on the BBC Persian, that is another hostile media outlet.

The BBC World Network's editor-in-chief in Beijing resigned after the protest over the inequality of salaries between
male and female employees. This resignation is the latest consequence of forcing the BBC to reveal the annual salary to
its staff last year, which showed that two-thirds of the highest salary recipients are men."

Website Content

Unlike the impostor Persian BBC website, this website does not pretend to be Radio Farda, but only "borrows"
some of its visual characteristics, and identifies itself as Radio Dirooz. Most of the items deal with the original
Radio Farda and its reporters. Occasionally it published "reaction" articles about items published in the original
website, copying some of the content directly from the original website. E.g. on February 6™, 2018, Radio Farda
published an article about former president Mahmoud Ahmadi-Nejad's criticism on the Chief Justice of the
Islamic Republic of Iran. Radio Dirooz, in reaction, published an article regarding the warm and, to their claim,
hypocritical, embrace that Radio Farda gives to the former president, and accused the website of taking his
words out of context.

tlsob; P8 | Eng | per®| W f

Sl @ v sl @ Sl vt vy clhaxio v clabnis v Olssge ol axdo

il 28 58 sty 41,508 b Slpistanl Spame
5,5 alox ol

Radio Farda: "Mahmoud Ahmadi-nejad attacked the chief justice again"

Page 26 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

. -
sapdly A

B e i Aatln. dzs - MiTas st ota ilak o S48 N - I, 37 (9
B S w e e \_..,L el Voo wene Voaely Pt /L?. et A2
YA as a8 ) \ O ¥a = | a3 \VRF ans YY a2 a8y
Aagyee W7 O 1T e LSRN

e ool dggla 1 s

Radio Dirooz: "The love and hate relationship of Radio Farda"

The second part of the article features whole segments copied from the original article. In order to make it
difficult to find the source text (e.g. by copying it to google), Radio Dirooz separated words and changed
spacing. Persian orthography (spelling rules) allows up to three forms of writing for most prefixes and suffixes:
connected, separated by a space, and separated by a half-space, that is, a final letter in the middle of a word.
The reader usually doesn't feel the difference, but the search engine algorithm might not identify it as the
same content.

| .radiofarda.com/§/f4 mahmud_ahmadingjad_dolat_bahar slam _judiciary_system/29020

I b (o 33g) Jol5 Sanles

m *
355 alom )l anliad 058 Gy a1 5503 )b Mg e 3500 ‘;’
ol g 35 adglas bl e[S PSS (613552 51 o 355 59 Sl5isukonl S30m0
78 / 3 0350) sl sl olus e | 2131 s alsds afuisls Slol slodsh rowl s S
i 13 5lad cod edd azson ol by gl
[7] radiodirooz.com/fa foc/news/25949/
Saey ;.\'.‘:.: alewe Bpsbie ldile; L ‘.1{-. WVookgilaie WV oacly =4 Y

ool zdss 5o gl (a2 -u-pl A -\ewhﬁb 55 5 A 35 59 Sl aen] 250

5 9330 e

b Sodos

S A R

51y b3l s oledds alasly Hluol 5l odsy rowwl 05

cadand 513 Ll o edd Ry Bl sl e ol

Comparing the article on the two websites. The upper image is from Radio Farda, and the lower one from Radio Dirooz.
The differences in Persian are marked in red.

Page 27 of 51

©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



e pmslr

When searching this segment in a Western search engine, such as Google, both the original website (Radio
Farda) and the impostor one (Radio Dirooz) appear in the search results. Iranian search engines, on the other
hand, only present the impostor website (Radio Dirooz). The Iranian search engine Yooz finds only the fake
item in Radio Dirooz, with no links to similar items. Parsijoo does not present the original website (Radio
Farda), but does offer a series of similar items criticizing Radio Farda.

@ htips://yooz.ir/search/?q=3%ul+ss S+lool .o gs+ o+ iglee+ li+agmm + it ansi+oals+ ) £ ot jl4amt 555+ s+l Shsaan £33mmait o il +sla+ ol j+ o+ 3l dl+ ogs+algsb+ g o+ sl +sl+ae € ¥
m Ko po idglee « plis daam i ayamd o83l (gyliSy jl dms jo) 03 sl gan=] sgame y
9229 ne Hgal =9

Auli o D10 53 doui |

13 oglee () daas 20am 8831y gyl 5l a0 315 (glas] 3game gmies

135 gasl) 0,85 g Baac abl) - 59,05 9231,

hitp://radiodirooz. com/fa/doc/news/25949

(5 8acm Cal 83,5 o3l Calgd 3 gl yaaliy daam (b5 Asamd alSaly g )5S 51 A3 s 53 jisias] sgama

5 o3ga1 Lz o3 lil sl ola 5 1y 3131 g elgala 4 apls el

o plhlb

[D https://parsijoo.irfweb?q=3%cwl +a S+ losl+. 2l g+ o+ glas+ ol tausa+ i+ assd+allalat 1S o jl+smt jg,+ soal Sitenl +o genat . + S al + 8B+ la s+ o+ a8+ ass+al sl ditai s+ sl +i8l +00n

TCUW'OAJSl.l:)l.C.JS)J)JIJQI&D|bglﬂgAen}JﬁJ).1A2_30SA|)l5JlJSyJ‘mnggéklle\gmligm jdeL
"

o v by sulEi sazys L asbls IgT gisug ugas g
(g5 LPI) 6o 7 P50 | | o [E ]
=

ol R

138 poly Qi g g akaly - ja 00 goly
/.radiodirooz.com/fa/doc/ney

“1 . . 1z . . &
Aol gl ensn ol on8 leal (i Jas oo roglan . gliy deas ks s o8y g8

VPSP PP ICIN B f P N P

O P | RS TS PO P CPE A S P

Another propaganda topic is the conflict with Israel. Thus, for example, an article about the Baha'i religion,
referred to as "a sect", was accompanied by an image of the Israeli flag, with the original Radio Farda logo
inside it. The name "Israel" is not mentioned even once in the article, but the image insinuates a link and

possibly support, between Israel and the Baha'i religion%.

20 The Baha'i religion was founded in Iran in the 19% century, as a branch of Shia Islam. The Baha'is have always been
persecuted, and Islamic Republic of Iran also deems them infidels and discriminated them. The Baha'i world center and
the tombs of both its prominent prophets, are found in Israel, in Haifa and Acre, but there is no permanent Baha'i
community in Israel.

Page 28 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

N

@ radiodirooz.com/fa/doc/news/25297/

S, oy )
N o &

Yy

' www.radiodirooz.com

Translation: "The fake Baha'i sect and Radio Farda's firm support thereof."

Another accusation towards Israel is its collaboration with Saudi Arabia for creating a joint coalition against
Iran. Among other claims, the website draws a connecting line between Israel and Saudi Arabia on one hand,
and ISIS on the other hand, and suggests that (the original) Radio Farda is a Zionist-American news source.

Page 29 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

@ radiodirooz.com/fa/doc/news/22697/

s

' www.radiodirooz.com

C | @ radiodirooz.com/fa/doc/news/22697/

Pailoy i otlTpal, W oeppoilads WV acliy

& PRSI S

www.radiodirooz.com 292393.0)

bl Saavalee sl

ol a8 Jl jo czawl 03l 3 4l b Caegand 5o cas3 b ilel 50,5 doe gl LSl 2305 31135 g0,

LAiag demie LS|l ade | Slej

lewkdE o glazis jo la3 o, HAEEEEE )
(139 o)lo) ﬁ f3 g0 GlS G 9230y

loabdS a8 (gl eatn 2 lad gl S 353 Hanl oL gy 2 SH6 4 oS S 53 10 sl el — teisigo Wil
(113 5;lo) m b teispe STl @3y 5 olel sl sbal sbul oly o3l 5 el 635 2ums

el 8310 o3 ol ds ol
Saet b lome clb, 55 ot 3 R

Translation: "the coalition of the Arabs and Israel against Iran
Radio Farda reported Israel's efforts to make the Arabs unite with it in enmity towards Iran, while the Arabs were once
united against Israel."

"Radio Farda reports: The Zionist-American news agency Radio Farda recently published a report on its website, where
it reported efforts to create an alliance between the Arabs and the occupying Zionist regime, for anti-lranian purposes."

Page 30 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

Social Networks

The social media links at the bottom of Radio Dirooz website, lead to Radio Farda's social media accounts,
except the link to YouTube, which leads to an active Radio Dirooz channel featuring over 100 audio items?L.

9 radio dirooz -
9 subscribers

HOME

Uploads  PLAY ALL

'& ? \» N&, ~
393 "' Py a9 "' 93920 "' Rpd9dy ? 1925930 * >

& &

—‘J-qu‘ Sl ) asls A Gl Sl e Al e

The audio items include simple video clips with the website address and an invitation to join the group's official
telegram channel:

aoaal g
Calie oS5 JUIS ©

Suaael s> j5503 303

JOIN

/‘_T\

W5 @)L 5 Lo JUIS 4
@RadioDirooz_com

v) Pl o) 013/552 &

rAa
LJ
Ol yo And S 5 g0 51 ) R loaa salii) g
8 views 1és i A SHARE 5
9 radiodiooz SUBSCRIBE 9
Published on Nov 18, 20
Caah B8N g ) L s () el ag sy ol (sla (531 allgr g 1l K e i,
Category People & Blogs
License Standard YouTube License

21 https://www.youtube.com/channel/UCOUz5JcHZuDZWubraUbgihg

Page 31 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

Search Engines

Like the impostor Persian BBC website, Radio Dirooz was also pushed into the top results in Iranian search
engines. In the website Yooz, the original Radio Farda is not to be found at all, even when searching "Radio
Farda". Radio Dirooz, on the other hand, appears on this search on the third page of website results, and on
the first page in video suggestions.

n X u,;wq y

2229 »r= Roal <9

4ol o FOA ) o \QO,wc\)'l Uuu.)

ST dobidils (basSog - 13,8 ga3l,

https://fa.wikipedia.org/wikif'=_2_ e
ol il )V oubie Custr  Jolon (glaiVle dzdgy (g3Ye Yeof | Jlw j5 «l3)d gadlyn 13,5 g3,

o aanzy - PSIphon3 138 9231y 3 (ol (55 yilid (5,9 (233032 g 52,21 dgbls
https://sites.google.com/site/ramallahantisectpaymanfattahi/latest-proxy-news-anti-filter-

Psiphon3 135 9231 3 ool 5 41l (5)5 T8z g 22T 29l

1,9 9231, (sl 939 @l

~
IS_g)aTLSIm,\,]*b.?.’i 40}0j 13,8 9%>IJ Tailgs L Sdigo w,;:'l))é g23l; Culasg gl 9,13!)9!_\14\__?‘%
15,8 g33l, ¢ L Saudo e Ju=d g LwalSl gl ayy5 g Bl Judyd

When searching "Radio Farda" in the Iranian engine Parsijoo, Radio Dirooz appears in the second place, while
the original website does not appear at all, in both English and Persian searches.

Page 32 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

s /PO

v by sl snzp b aglly Il giagg jmad g uS

(owls ~PEF) aisi E S OFF | | i [ENEF LY

bl Lpmos o ggan oo ey T s U G il 68 @5 68 Cuwlulscubu 65555 gadde Slos sl @

-3l 0

w2l G

13T Saladle oy Sug — 10,8 a0l

https://fa.wikipedia.org/wiki/l 8sl,
PO FLIC I SRR Y L{__;{al_ 8 805 diga 4y 45 =l Ol ogenl ol G a4 gsly - A TATIYY

Eastar LoDl .._‘.4|)_7. FERVII ST gL ealy] P alsl sbal gaaly shol &xls gasly -l 2gd e o8l ads
gl e e

g

SEEEE TR
http://www.radiodirooz.com/
&l sigdea oy Zomen 50 Dlaie i e dl, la ol 3,8 gaoly a8 gl Sgulis s o3 oman Media — 2y, 3, A

kBl ey popa ool 38 Dlgie il 4 1) Lo Ol a3 gasly o8

Page 33 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




ey
Additional propaganda websites

This chapter surveys additional defamation, disinformation and fake-news websites, impersonating legitimate
Iranian news websites. These websites publish hate-items against Western media outlets which, so they claim,
infringe Iranian sovereignty. First and foremost is Persian BBC. These websites include a statement saying the
website belongs to a media network called Kayhanmehr. This network belongs to the same webmaster as the
other Ayatollah BBC websites. Some of the websites are elaborately designed to create an illusion of
credibility, and some lack a design. The following icon appears on many of the websites, including Rasad TV

(see below), and helps identify the fake websites:

The following sections examine two of the main websites:

Ma Hastim

The name of the website means "we are", or "we exist" in Persian. This website comprises one of the main
websites in the operation, and is the most active among them. This website is unique in its diversity: It spreads
propaganda not only against the BBC, but directs its criticism against other global media outlets as well. The

website indirectly impersonates the Iranian news website channel one?2.

The following is a screenshot of the website's homepage (translated by Google Translate):

22 Chil.cc

Page 34 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

© ma-hastim.com/#

Home Page | media | Biography | Special Revolution | contact uj

The homepage of the website includes major articles, and tabs of the following categories:

Media Outlets - fictitious "research" articles about the interference of foreign media outlets in Iran. This
category emphasizes the following websites: Persian BBC, Persian VOA, Channel one and the British channel
"Man o To" (Persian "me and you", one of the media channels most frequently read and watched in Iran). This
category features many articles that, like the impostor BBC website, accuse the foreign Persian-language
media channels of unwanted interference in Iran.

Thus, for example, an article was published on the website, accusing global news channels of inciting protests
in Iran demanding freedom of choice for women in the matter of Hejab. The website claims that central media
outlets such as the BBC and CNN have taken active measures in order to implement the protest ideas in the
people's minds. The claims may be summarizing as follows:

US based media channels are making efforts to continue the focus on women's rights protest in Iran. For this
purpose, CNN has implemented the hashtag #WherelsShe in its articles in order to spread it in Iran even before
it came into use inside the country, and the NY Times channel published a Persian article full of lies, claiming
that according to a research they have conducted, half the people in Iran oppose Hejab. The following is a
screenshot from the website.

Page 35 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler

@® ma-hastim.com/paper/3115/_si-- hiiud-Allsa-oloa-b-g Ll 5o 5l-aew

3o -y LR AU g dagd 30a 53 1) Gl )3 G5 ol pasdse laed U yls (AW Wilas g Sl Jls ol
Pl ade Lol sl 3 (55135 £33 & 30 el G dle) Tt 3 G5 Sl L) el WUss Sss 5,8 adye

‘- atla o | . - L) e o T, & L LY - . g | -
laGiwmd Wb g,bal ol U 1501 0200 51 cowd &5 200 edo ) 135 00 Jeul I jaiad dlaly Cosed )3 205813, Lz

£330 5l (s fosades Al sles S UiylsS
Aiiawd Wlxo )l wle> L oyl

am

T
« 3 channelmahastim™m

! 83 553 3l T BU AR A5 el 83,5 paiiio Gl 53 HMad Ayl 3l G N JB ATy )158 sl eSS ja000

Persian: "In this state of affairs, hostile media outlets make efforts to emphasize and draw attention to the issue of
women's hejab in Iran. After the Trump administration took a stand about women's hejab in Iran, American media
outlets also undertook to spread lies and blacken the government of the Islamic Republic of Iran. On the same note, the
NY times has claimed in a report, that half of the people in Iran are opposed to compulsory Hejab!

(title in the screenshot: A report by a high official in the government: Half of the people in Iran are opposed to
compulsory Hejab)."

"The NY times published this report citing a high government official in Iran, but of course did not mentioned this
official's name."

In an article targeting the BBC, claims were made that the BBC channel spreads Instagram images and articles
in order to try to incite women to go on the streets. The article even presented a proof — a call on the official
BBC telegram channel encouraging the people to document their protests and send the images to the BBC.
According to Ma-hastim, this is an incitement to revolt, and a call for action.

Revolution special category — a biased "historical survey" of the governments of Iran (excluding Rouhani's
governments, though enumerating their achievements)

Biography category — presenting slandering biographies of different persons related to Iran, both from the
media and otherwise. For example, Iranian activist-journalists who, according to the website, act against the
Iranian regime and its values. In this category, one may find BBC reporters such as Farnaz Ghazizadeh and
Nafiseh Kohnavard?3, presenting their allegedly illegal activity, including relations with foreign elements,
illegally leaving the country, acting under a pseudonym etc. The articles summarize their biographies, and

B The articles about this and other persons have been taken, among other sources, from private blogs of elements that
claim to expose information about what they call "harm to Iranian culture" Sin66[.]blogfa[.Jcom

Page 36 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

presents them in a biased inciting manner, focusing on personal details. E.g. exposing details on Ghazizadeh's
son.

The following is a screenshot taken from the category:

® ma-hastim.com/BiographyList.aspx

eee OOXL >y Lo U wlos Q|

! ;‘l' “ " ," ‘
e o
ol La, JULG 2ol o) g2l ya23200

YIS 95
‘ WAV P I
0.9

3 00 O3zl ol

Crd) ol

It should be noted that Seyyed Hossein Kazemeyni Boroujerdi (right hand image on the second to last line) is
an Ayatollah who advocates the separation of religion and state. He has been imprisoned several times and
his followers are persecuted in Iran.

Page 37 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

[© ma-hastim.com/Bio.aspx?id=20

Baha'i Youth Group Without Borders
Sanaz Ghazizadeh aqives the dimber news on the BBC. Sanaz is the sister of Farnaz Ghazizadeh (Persian Bibi
Executor). He is currently working on both my Farsi BBS network and my network and you in my Plus Plus program.

."Nafisesh met Sanaz Ghazizadeh through the Baha'i group "Youth Without Borders

Sanaz Ghazizadeh was one of the observers of the "Youth Without Borders" group in London. The activities of Sanaz
Ghazizadeh (one of the observers of the Youth Without Borders group) and the "Fox's Eye" group are common in
some areas, and from time to time, group offidals aather at 2 meeting called "London Journalists™ to bridge the

.barriers to common goals for groups Talk and discuss problems or potential future problems

Behzad Blvr and Ali Hamedani; ¥ evil

After moving from Istanbul to London, Nafiseh went to the BBC building along with Mahshid Naderi, after completing

the case and profile, and ... arriving at the BBC. Nafiseh was scheduled to be an experimental one and after

A screenshot from the defaming article about Ghazizadeh (translation by Google Translate)

The website's homepage features commercial banners, some of them advertising other websites part of the
disinformation operation, e.g. the impostor BBC website, and others are ideologically similar websites.

Page 38 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler

powered by

Ng)s\" A .)9.0'.)

The banner uses the logos of the real websites, but clicking them would lead to the fake ones. The download

link for the android application is inactive, thus we cannot tell whether the offered application was malicious
or benign.

One of the banners offers a link to Radio Farda, mentioning the real name and address of the original website,
but clicking it would lead to Radio Dirooz.

The website has an active telegram channel, sending updates about published articles:

Pl alaw ey JULS
oo Jdlw 3 3505 '*-"'l_Hl ] i_',ll._i_;. ol 6_;.'._.-_;.3 _‘,|_j.i....J_C. pr‘nﬂ l;,_.,_l5| _;.|
32 1393 Jlw ale ciponl jo |y (3Siley 5la wSaljl asnS gl 03,33
slinde pavan a8 Cpuldalsgld 5l dai Bpa 38 Silail aly Sgy el
e aloz 1 S0l e Sl @il b ol ajlys coll=s ally,
oogliS anlal .. dey ool 8l e G [VOA] 150l Slis (sl
Jes S s

e http://ma-hastim.com/paper/3113/61

paaas ko] Ul eSS Gl sliele puue LAz saawlS
Gl wsaljl pulden o ol LS olinle mewe LSkl fue
iz CpalS,oMail Obls s o Sla as dglpe w5 ey
pgai FSll Ll paieS jlsliule pae

Page 39 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ek

Translation: The official channel of Ma Hastim website

About three years have passed since Masih Alinejad's first step regarding women's hejab in Iran. She has launched the
campaign "my stealthy freedoms" on Facebook in April/May of 2014. Ignoring the contracts that Masih Alinejad has
signed with US government media outlets such as the Voice of America (VOA) in order to act against the hejab, these

days she... continued in the link below. (link)

Alinejad's new business with the compulsory hejab campaign + pictures (article tags and title)

RasadTV

RasadTV presents itself as a Persian-language analysis website for satellite media. This website, like ma-hastim,
claims to objectively analyze the activity of news websites in Iran, but it too serves as a platform for defamation
against foreign websites in four categories:

1. Slander and defamation of the Persian BBC
2. Slander and defamation of Voice of America (VOA)

3. Summaries of royalist websites (Persian "Saltanat-talab", those calling for the reinstatement of the
Shah and cancelling the post of the supreme leader)

4. Other foreign websites.

RasadTV functions mainly as a television channel. It features many video reports produced especially for the
website, bearing its name and narrated by different voices. Unlike other websites, this website does not focus
solely on the UK and the US, but also targets the royalists regardless of geography. The website frequently
mentions royalism, especially the Iranian royal family, but also foreign royalty, and other mentions of extreme
Iranian opposition.

It is evident that efforts are made to present RasadTV as a legitimate news website. One of the indications for
these efforts is that it features additional content, unrelated to the defamation topics. E.g. a comprehensive
article was published regarding the hacking of Alarabiya website. The article content was taken from Fars News
(translation by Google Translate).

@ rasadtv.com/q=

A

'R W)
advanced search Graphic art Picture Graphics Featured pages subjects the world Persian language media Home Page
[ O NN A The last
12 1394/10/16
American lawmaker: The end of the 7oy .
’ Al Arabiya site hacked

Iranian government 1s on its way
Monica Lewinsky: Bill Clinton's «

relationship with me was an abuse of power

The US invasion of Iraq was a strategic e - -
mistake
Deadly snow and cold in Europe M
Strange magazines o
Mobile World Congress « - . -

Discover New and Important Works of e
the Life of the Pharachs in Egypt
Fimshing the Pyongchang Winter o

Olympics

Understanding the Benefits of o
Antioxidants for Health
Sputnik: America's Empire 1s collapsing o

1AL Jabir: Y ar is a legitimate w - . ; ;
e i Saudi Arabia's al-Arabiya website was hacked and the Ansar al-

Belitnd S sceaRe G201 0Wintes .Hijaz group claimed responsibility

Page 40 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



e pmslr

Additionally, in the channels focusing on a certain media outlet, one can find, besides defamation articles,
items about the country where the media outlet is based. E.g. the channel devoted to the BBC published a
video report especially produced for RasadTV, about Queen Elizabeth Il. The narrator in this report is different
from the one recording the podcasts for Radio Dirooz. (translation from Persian by Google Translate):

G ¢ NG

Locomotives in different countries

Winter Olympics Piong Chang 2018
Opening

A vitamin that reduces eye fatigue o
Joe Biden: The tramp 1s a jack e

Confession of Congressional Consultation e

to Iran

Successful launch of Falcon heavy rocket o
Supporting an unprecedented number of e
Americans from legalizing marijuana
2Why should I drink more water at work

Switzerland and America are the most

corrupt countries in the world in the field of

tax concealment
Pointing to Iran at a meeting of the House Queen, versatile behind the curtain
of Representatives Committee on Cyber 14:32 1396/11/17
Threats February 6 is the anniversary of the reign of the Queen of the
Bush administration: Niki Haley's scenes o United Kingdom. On this occasion, we have a look at some of the
nf Tran ara nnt nfficial nowaerc and nalitical nawer af tha Nueen in Fnaland and har

Another peculiarity of this website is its original caricatures and posters, defaming foreign media outlets. These
graphic elements are not taken from other websites, but especially prepared for RasadTV. A poster published
in the website claims that Persian BBC attempts to understate British involvement in Ajax operation, where
the UK and Britain succeeded in arranging a coup d'état against Mohammad Mosaddegh's government.

Page 41 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



WY 315,00 YA (535 )ole
(Coup Plotters)

Y JESR L P IS R TYE N

350 YA 50395 | o S g iSan b aden)S edlle 25 aSid 3959 L
B b agan el o 33 Job )3 o dh e 0 (o Lel L2 0303 ot |, WP

‘ SRS Cand UngSipd 3 sl Rbichin ool Sahi o5 oS 18
S ke 4K o SlAEDS 3 UsgS o )3 pealSil

Page 42 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




Gl

A comic caricature published on the website describes how the Persian BBC tries to incite protests against
inequality between men and women in Iran, while itself discriminating against women, paying them lower
wages:

'/(.)\p»)% 'T'-\— }..’ A4
Ry S 8 y
GAS @ (9o o) 4 Iﬂ]
& B -
1L
p” \
G772 NP =5 T T [
’.)).“":\_:\.{8&\?\ 1% _g.'b'-f» \.'f".)»'

f P S a5y
Cerer 2 g (e

This website, like the others, has an active Telegram channel.

Other websites

The websites were linked to two main IP addresses: 185.50.37.167 and 79.175.174.226. The addresses are
common to all the websites registered by javidarabshahi (see below), as well as others in this operation, not
registered by the him.

Page 43 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



CLE/|RST<Y

Below is a list of other websites registered by javidarabshahi, most of which are part of this operation, as can
be seen in Passive Total®*:

javidarabshahi@gmail.com ©

WHOIS SEARCH @
v Show:25 4 1-220f22 »  Sort:Registered Descending ¥  Total Records: 22

Focus Email Registered Expires Tags
imamrezatv.org javidarabshahi@gmail.com 2017-12-01 2018-12-01 m
imamrezatv.net javidarabshahi@gmail.com 2017-12-01 2018-12-01 m
imamrezatv.com javidarabshahi@gmail.com 2017-12-01 2018-12-01 m
sakhdari.net javidarabshahi@gmail.com 2017-07-13 2018-07-13 Registered
sakhdari.com javidarabshahi@gmail.com 2017-07-13 2018-07-13 m
gofteman.org javidarabshahi@gmail.com 2017-07-10 2018-07-10 m
gonabadtimes.com javidarabshahi@gmail.com 2017-07-06 2018-07-06 EJ Registered
rasanehiran.org javidarabshahi@gmail.com 2017-03-20 2018-03-20 m
khademg6.com javidarabshahi@gmail.com 2017-03-16 2018-03-16 m
khatamcraft.net javidarabshahi@gmail.com 2017-03-14 2018-03-14 Registered
khatamcraft.org javidarabshahi@gmail.com 2017-03-13 2018-03-13 B} Registered
khatamcraft.com javidarabshahi@gmail.com 2017-0313 2018-0313 [ Registered
motalebegari.com javidarabshahi@gmail.com 2016-01-23 2019-01-23 m

24 https://community.riskiq.com/search/whois/email/javidarabshahi@gmail.com

Page 44 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018


https://community.riskiq.com/search/whois/email/javidarabshahi@gmail.com

Eigpmsler

The following graphic presents the five domains elaborated on in this report. It shows that these domains have
been registered by three different registrants in three different places in Iran, but are linked to the same
IP addresses presented above, and has the same name server of the fictitious media company Kayhanmehr.

o o
P\ P Za\" @) P\,
® ® ® ®

e S N e )

Page 45 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




ey

The disinformation operation includes numerous and various platforms, with content, graphic design and
social networks. In this chapter, we elaborate about a key figure responsible for setting up most of the
infrastructure of these activities.

The first website was established in 2011 by a Alireza Javidarabshahi (2L e sla La e, According to his
official website, Javidarabshahi lives in the city of Gonabad in Khorasan Rezavi province in Iran (moreover, he
runs the official news website of Gonabad — gonabadtimes[.]ir). In his website and Facebook account,
Javidarabshahi declares he works for several organizations that belong to the Iranian ministry of
communication, e.g. a business incubator for cultural technology aiming to spread Islamic-Iranian principles2>,
and the science and technology park of Khorasan Rezavi province?.

Alireza Javidarabshahi
Manager at Cpti.ir

- Ferdowsi University of Mashhad

Iran » 443 &

Consultant to create, develop and improve business

Media (1)

o

" 6‘& (\,-_}S\(:
I

L‘lh: & ( {

LS g gldandy

SLUS 559L8 1) 5550 syl gMbl BWlolw £

@ javidarabshahi.ir/biography,

Home » Biography

biography, diary

I am Alireza Javid Arabshahi,
born on December 1st, 1993 in

Gonabad city. Elementary,

v )
B L
secondary and high school -
education was spent in Gonabad ' §
city and I went to Mashhad to “
.study

rainds 883y
ALl e dsgla Lispule

javidarabshahi.it

After completing my
undergraduate degree in solid
design mechanics and master's
degree in applied design trends,
I chose entrepreneurship at

Ph.D

I am currently in charge of
managing the Gonabad Other media .-

.Technology Center in Khorasan Razavi Science and Technology Park Gallery =

Video and Audio -
@ Share/Save B3 W = “ .

3 cptil.)ir
26 kstpl.]ir

Page 46 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

(] |® cpti.irfCouncilDevelopmentCenter.aspx

=) lij_a Lré’—’-ﬁ.r’ sla LSJJE J':'J){J"

subscribe to newsletter  searching in site

Contactus v Photo Gallery Ideology course v Acceleration period v  About Growth Center v Main Page

Members of the Center for Growth Coundil

sides of quantitative

ualitative development
of cultural industries js Director of the Center for the Development of . - . g o
Persian) Hojatol-Salam) Cortiirreilans) Bilgnimege Wil PhD in Entrepreneurship Masters Alireza Javid Arbashahi

Head of the Cultural Workers' Coundil of S
(Head of the e Horers tound Deputy Director of Development and

(Mashhad City Council Development of Khorasan Science and Math Doctoral Reza Ghanbari
hg Bringing Place on Technology Park Technology

hhad Cultural i
~ Cultural Souvenir Director of growth centers of Khorasan Science  Level 3 Sphere - Fluid

e cha - ooy .

Survey (vice chairman and T ology Park Me ics Masters Hashim Mahzb Rahimzadeh
{Mashhad City Council

le of cultural i i Director General of Communications and Media L. Mohammad Amin Tavakoli

Javidarabshahi has an active twitter account, where he posts tweets in Persian and Arabic in support of the

regime and against the protests in Iran, as well as tweets against Israel and the US?”.
waliy o5l @javidarabshahi - 29 Jun 2017 v
s fall Gl ol sd3ess of
el

Joge ol i
a8l | _dg> dodug#

@ Translate from Arabic

27 https://twitter.com/javidarabshahi

Page 47 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



s pmsler

Javidarabshahi operates a personal website, where he publishes articles, video clips and activities he organizes
or participates in. The website header features recent posts, and includes the slogan "death to America" in a
report about the "International Quds day"22 rally.

Y 2018 February 8 - \Y45 , 09 19 jauad 2wy @355 Ol GudlS Logas 53 Oleliho al)l

13,553) ©hil GAa (ogas ;3 wisllhae wil)l

SudlS ulelhao 23b JinliS sLLS oS)laile)d Ul QinS wl> js
358 byl s)S5) il

0938 jg) (lanol

o300 35 830

1oulSsz0l puiy Bgd> m S8 Lol gy pallad m Ml ol oy m
Qo plol il jicew Spgai GinyliS m 10e3)U b sl sillae) m 0gils" U Lsbolijl FATFqJ:,u;., . ‘_,ALL:).Q.L:,\;L& {
238 — Sgo) phan o5 )3 S 1. sJg 0aijg0l Lol 79555 3513 "pesjar sdlo a0l L 8j)le i BreRE 2
1382 BSsgds m javidarabshahi.ir

Lol Ulodo Sliwsgyiuw) m

"Death to America" in Quds day rally.

Despite Javidarabshahi's attempts to portray himself as a legitimate pro-regime journalist, the website _\S&
> (shekarebasiji, "Basiji hunter"), that focuses on exposing undercover Basij members, has exposed his
past in the Basij.

28 javidarabshahil.]ir

Page 48 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



ey

VWEY 1)) : Wy gl (Bl e wgls ¢ Jools L ke 2ol
javid_arabshahi@yahoo.com : Juss! w,s!
gy ol Kl 1 chuas 4y 0533 —VYYFIAA : il

\ 3
o i
‘.;\'Svt gl VP
S\ad i s i
‘\‘6‘\'\ (AY Jlw) agine Jw,é).b BICWE EIFIE P P2, SUWERg o-swepum
‘.g\\‘ (AY JLw) e awgo 8 olCLSD Ma@b T | gt —|
“-\\" (A¥ Jls) .\Q,Jim:w,é)) FEW K G...m.af.lr. Selee —

SLLs ab! < dJl.w) EMI LTl g ol g o —|

S slakcMlam 5 ligatdly it Jiino—

(055 o2 ) SLLS Js aglar < ol Jule e 5 SLLS (5598 9 0y 35 5 ety —
,;«»‘a.\&:aé%}%ahﬁ,’gﬂ‘vv? QU’)J).E }‘ )’AP;x‘Uéw‘;w

4 dtly A ol g alex 31950 0oy sletle 29 51 B sl G
WS g Alae b g wlbae (LT3 505

0015 plawil scourie (gl cudlad T L Abilie § jauw i b cadlle ddue) 30 oils ol

According to a report by this website from 2011, Javidarabshahi was allegedly in charge of the Basij movement
in several universities and colleges. Moreover, he established and operated the website and news outlet of
the Iranian Hezbollah movement in Gonabad?® 30, and was sent to Lebanon by Hezbollah3.

2 The Iranian and Lebanese Hezbollah movements are two separate movements. The relationship between them is
unclear. The Iranian Hezbollah aims at supporting the regime and the leadership, by means of culture and education. The
secretary general of this movement is MohammadBagher Kharazi, who was candidate for the 2013 elections. His father,
Ayatollah Seyyed Mohsen Kharazi, is a former member of the council of experts, the council responsible for appointing
the next leader upon the death of the present one.

30 https://community.riskig.com/search/hezbolahnews.ir

31 https://shekarebasiji.com/2011/05/17/alireza-javid-arabshahi/

Page 49 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018



Eigpmsler

Shekarebasiji website allows comments. In one of the comments on Javidarabshahi's profile, it was claimed
that Javidarabshahi served as webmaster for former president Mahmoud Ahmadi-Nejad's website before the
2009 elections (where, according to allegations by the 2009 protesters, he lost but was nevertheless reelected
after the supreme leader's interference and forging the results). In general, the comments indicate that
Javidarabshahi has been close to Ahmadi Nejad in the past.

Another political activity of Javidarabshahi is recorded in 2013. On June 14™, 2013, the Iranians elected their
new president - Hassan Rouhani (in office to-date). Rouhani's victory was a real surprise, because of all the
candidates, he is most closely identified with the relatively moderate, reformist movement, while two of his
leading rivals were of the conservative movement: MohammadBagher Ghalibaf, the mayor of Tehran, and
Saeed Jalili, then secretary general of the supreme national security council, who led the negotiations between
Iran and the West. On this year, Javidarabshahi registered, two of Jalili's campaign websites3?:

www.saeed-jalili.com 79175174226 @

CLOUD GROUP LIMI... =
El Registered @ Categorize

RECORD FROM 2014-07-17
Checked by RisklQ | Expired 3 years ago | Created 6 years ago
Attribute Value
WHOIS Server whois.hostingservicesinc.net
Registrar CLOUD GROUP LIMITED
Email javidarabshahi@gmail.com (registrant, admin, tech)
Name alireza javidarabshahi (registrant, admin, tech)
Organization - (registrant, admin, tech)
Street gonabad (registrant, admin, tech)
City gonabad (registrant, admin, tech)
State Quebec (registrant, admin, tech)
Paostal 0098 (registrant, admin, tech)
Country CANADA (registrant, admin, tech)
Phone 00145667288 (registrant, admin, tech)
S rgpl.stargate.com
rgp2.stargate.com

32 https://community.riskiq.com/search/www.saeed-jalili.com

Page 50 of 51
©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018


https://community.riskiq.com/search/www.saeed-jalili.com
https://community.riskiq.com/search/www.saeed-jalili.com

12)

17

17

ey

Q javidarabshahi@gmail.com ©

khatamcraft.com
khatamcraft.net
motalebegari.com
vahdat94.com
bbcpersian.net

gonabadcyber.com

I saeed-jalili.com I

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

javidarabshahi@gmail.com

Page 51 of 51

©All rights reserved to ClearSky Cyber Security, 2018




